Friday, September 16, 2011

:::ak seorang perantau:::

1st tyme mase dtg kat cneh aku rase aku org yg paling sengkek giler,,
dgn tak dapat quarters for stay,,then bz dengan tagging,,
memang tak sempat la nak mencari rumah,,
memang seriously BENCI giler mase mula-mula duduk kat cneh,,

dalam mase seminggu ktorang dapat sewa bilik,,
mase neh pown agak memBENCI kan,,sebab ko sewa bilik and sebaris ngn bilik tu ade non-malaysian skali,,memang rase macam duduk dalam rumah setinggan,,
seriously,memang susah gile nak cari rumah kat cneh,,

NOW, da rase macam senang cket la,,da ade rumah double storey and kereta lagi,,
seriosly nak beli kereta kat cneh mmg senang giler,,tak payah bayar 10% downpayment pown mmg boley dapat la,,seap boley ade kad kredit lg,,hua3,,

tapi most of penduduk kat cneh dorang beli 4 wheel car la,,sbb jalan kat cneh memang sangat tak berape baik,ak menyedari ketidak baikan jalan itu lepas da ade kereta sendiri,,seriously, baru je berape hari day of life,kete ak memang da teruk giler,,
tapi the best thing kat sini, roadtax kereta sangat murah,,dalam 50 hengget je setahun,,nak berjagak jap,,:P

one more thing, kat cneh tak ade HONDA, VOLKSWAGEN ,SUZUKI SWIFT sume tu la,,memang jangan harap nak nampak,,yang ade pown toyota, certain kereta hyundai and mazda je,,so most of the people here use malaysia's car je including aku,,haha,,

ha,,yang penting seafood kat sini murah giler kot,,kalo memang musim yang banyak ikan kadang2 boley dapat harge ikan 50 sen je sekilo,,tapi orang cerita la,,tak pernah beli lagi,,

sooo farrrr i think i'm in love with tawau,,sebab kat cneh boley simpan duet,,tak ade tempat-tempat shopping and gaji kat cneh lebeh 800 henget compared to ereka yang bekerja di semenanjung,,,alhamdullilah,,

END

1 comment:

  1. assalamualaikum ....
    apa khabar? saya akan buat HO di hosp tawau. saya cuma nak tahu kalau you tau ada sesiapa nak sewakan bilik untuk female.
    sorry ye main serbu je macam ni. sebab risau gila tak dapat bilik nak duduk nnti.

    boleh sms/call saya kat 012 911 9820.
    atau email saya .. plumtable_82@hotmail.com

    thank u sangat.

    ReplyDelete